Vimexx Facebook

Onderwerp: FTP reageert niet meer (time-out)

15-03-2025 22:21

Ik gebruik NetBeans IDE voor het maken van de website. De IDE synchroniseert de bestanden naar de server via de ingestelde FTP verbinding. Dit werkte altijd en ik heb niets veranderd aan de instellingen zowel in NetBeans IDE als in DirectAdmin bij Vimexx. Van de ene op de andere dag reageerde de FTP niet meer en krijg ik time-out errors.

Ook als ik probeer te verbinden via FileZilla reageert de server niet en krijg ik eveneens time-out errors.

Ik weet zeker dat ik nergens iets heb veranderd in de instellingen, en dat dus ook het FTP wachtwoord gewoon klopt. Tevens zou er een andere error moeten komen als bijvoorbeeld de username en password niet correct zouden zijn.

Ik heb als laatste poging een nieuw FTP account toegevoegd in DirectAdmin, om te controleren of ik daarmee dan wel kan verbinden. Maar er gebeurt precies hetzelfde.

Waar kan dit aan liggen? Ik vermoed dat er iets fout gaat aan de zijde van Vimexx.

Voorbeeld van de fouten in FileZilla:

Status:Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Verbindingingspoging verlopen".
Fout:Kan niet verbinden met server
Status:Wachten om opnieuw te proberen....
Status:Adres bepalen van web0135.zxcs.nl
Status:Verbinden met [2a06:2ec0:1::135]:21...
Status:Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Verbindingingspoging verlopen", probeert nu volgende adres.
Status:Verbinden met 185.104.29.106:21...
Status:Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Verbindingingspoging verlopen".
Fout:Kan niet verbinden met server

16-03-2025 12:20

Zelfde probleem hier!

18-03-2025 13:41

hier ook

19-03-2025 11:45

Ik heb dit eens eerder meegemaakt. Zit je misschien bij KPN? Dat is het niet onwaarschijnlijk dat bij een update van het modem FTP in de firewall is geblokkeerd. Hoe je FTP weer toelaat, vind je hier:
https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145/modems-met-kpn-software-firewall-instellingen-614868
In het kort, je kiest voor beveiligingsniveau 'Aangepast' en zet het groene schuifje bij 'ftp' op grijs, bij zowel IPv4 als IPv6.

- 5 van 5 sterren -