Beste forum gebruikers, ik heb het volgende probleem/vraag:
Als reseller heb ik een aantal websites gehost op de server web0112.
Nu blijkt dat de web0112 in de firewall verkeer vanaf Facebook heeft geblokkeerd.
Dat betekent dat vanaf websites die op deze server draaien, pagina's, posts en bijv. produkten van webshops niet geshared kunnen worden op Facebook.
Met het Facebook debug tool (https://developers.facebook.com/tools/debug/) zie ik dat Facebook geen toegang tot de server kan krijgen (Could Not Connect To Server - Response code 418). In eerste instantie dacht ik dat het iets met beveiliging van mijn eigen websites was maar het probleem geldt voor alle domeinen ook van andere gebruikers op de web0112.
Er is een open support ticket (500527) maar support zegt niets te kunnen doen als ik geen specifiek ip address heb waarmee Facebook de server benadert. Alle pogingen om met Facebook contact op te nemen stranden. Ik vind het vreemd dat zowel eerste lijns al server/netwerk beheer van Vimexx hier niets mee kan. Ik heb zelfs aangeboden om een script te maken om de geblokkeerde ip adressen om te zetten naar domeinnamen maar ook dat wordt afgewezen. Het enige wat mij is aangeboden om te verhuizen naar een andere server. De verhuizing komt dan op mij neer of ik mag de kosten dragen.
Mijn vraag aan de community op dit forum: hebben jullie een ingang bij Facebook of een manier om dit opgelost te krijgen bij Vimexx. Ik kom hier niet verder mee.
Alvast dank voor jullie antwoorden en tips.
Onderwerp: Firewall probleem op server web0112
Ik heb dit probleem inmiddels ook op alle website en ik zit op server web0129 met mijn pakket! Ik hoop toch echt dat dit opgelost gaat worden op kort termijn want al mijn websites ervaren dit probleem....!
Kun je niet iets in de logs van websites vinden op directadmin?
daarnaast is het misschien handig om via (gratis)cloudflare account de sites te laten lopen. Krijg je een heel goed inzicht in de traffic die op je websites komt.
Mijn support ticket (500527) van augustus 2024 is inmiddels automatisch gesloten.
In de DA logging is niets te vinden.Vimexx support heeft er kennelijk geen zin in om dit uit te zoeken. Vroeger werd er ook in dit forum nog wel eens gereageerd door Vimexx support maar helaas blijft het stil.
Heb je hier een ticket voor aangemaakt? Misschien handig om te refereren aan mijn support ticket (500527).