Vimexx Facebook

Onderwerp: Wanneer TLS 1.3 op spamrelay.zxcs.nl?

20-09-2021 18:21

Heeft iemand wellicht enig idee wanneer TLS 1.3 (eindelijk) geactiveerd gaat worden op spamrelay.zxcs.nl? De mailserver ondersteunt nog steeds 'maar' maximaal TLS 1.2 en eerlijk gezegd vind ik dat versie 1.3 (die al jaren een veelgebruikte standaard is) ook wel eens geactiveerd mag worden. Voor het webgedeelte is dat natuurlijk al lang het geval, maar voor de mailserver nog steeds niet. Vimexx zegt zelf "Voor zover mij bekend zou dit binnenkort beschikbaar worden. Voor nu nog even geduld.", maar dat hoor ik al tijden. Vimexx heeft DNSSEC én DANE (TLSA record) keurig actief, hetgeen TLS sowieso noodzakelijk maakt, dan is het aanzetten van versie 1.3 (die al jaren beschikbaar is) toch ook geen heel gecompliceerde zaak...lijkt me...?

21-09-2021 17:47
#3298

Hoi Roger,

Een zeer gecompliceerde zaak is het zeker niet, maar, we kunnen dit uiteraard niet zo binnen 3 tellen aanpassen omdat daar best een aardige configuratie achter hangt. We moeten dit dan helemaal omgooien wat tijd in beslag neemt. Uiteraard zijn we hier wel van op de hoogte en we willen dit zeker zeer binnenkort gaan uitrollen zodat TLS 1.3 beschikbaar is via ons spamrelay/mail.zxcs.nl platform.

Ik vraag je toch nog even iets meer geduld te hebben. We zijn er in ieder geval druk mee bezig.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

 

- 5 van 5 sterren -